CoronaVirus Napisano 12 Maja 2020 #537331 Zgłoś Udostępnij Napisano 12 Maja 2020 Witam w tym poradniku postaram się pokazać wam jak zwiększyć nasze FPS w Counter Strike 1.6 Czym są FPS ? Frames Per Second, czyli klatki na sekundę, FPS określają nam szybkość generowania animacji. Czym wyższa, tym lepiej. Aby cs 1.6 chodził nam płynnie musimy mieć 30 FPS. W cs 1.6 obraz jest płynny powyżej 40 FPS, ale niestety 40 FPS nie do końca pozwoli nam na komfortową gre dzieje się tak ponieważ silnik HL1 na którym jest cs 1.6 przy poniżej 60 FPS w czasie strzelania z broni takich jak AK47 lub M4A1 celownik wolniej się kurczy co zwiększa rozrzut i ciężej się celuje. Natomiast przy wartościach powyżej 100 FPS nasza postać zaczyna chodzić wolniej, dlatego zalecaną wartością FPS dla graczy cs'a 1.6 zapewniającą w pełni komfortową i płynną grę jest 70-100 FPS. Jak zobaczyć ile mam FPS ? Znam dwie metody które pozwolą ci zobaczyć twoje FPS net_graph - ta komenda wyświetla nam w prawym dolnym rogu ekranu liczbę klatek na sekundę, loss i choke. Możemy nadać jej wartość 1,2 lub 3 (osobiście polecam 3) cl_ showfps - a ta komenda pokazuje nam w lewym górnym rogu ekranu tylko liczbę klatek na sekundę bez loss i choke. Nadajemy jej wartość 1. No dobra a czy ustawienia CS'a mają jakieś znaczenie ? Zdecydowanie tak ponieważ im większą mamy ustawianą rozdzielczość tym większy wysiłek dla naszego komputera co oznacza mniejsza ilość FPS. -Rozdzielczość: 640x480, 800x600 -Tryb renderowania: OpenGL, daje nam więcej FPS ale za to średnia grafikę -Jakość kolorów: 16bit, osobiście nie polecam wam, no chyba ze masz komputer z drewna i liczy się dla cb każdy FPS. Synchronizacja pionowa Zacznijmy może od tego co to w ogóle jest. Synchronizacja pionowa (ang. vertical synchronization V-sync) synchronizacja wyświetlania obrazu przez nasz ekran z dopływającymi do niego danymi o obrazie. W monitorach LCD przy wyłączonej synchronizacji pionowej, jeśli urządzenie obsługuje taką możliwość, można zauważyć błędy wyświetlania obrazu takie jak rozmywanie ekranu i migotanie.Jeżeli chcemy osiągnąć wymarzone 100 FPS to musimy ją wyłączyć, wyłączenie synchronizacji pionowe da nam kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt FPS! Osobiście wam to polecam sam zobaczyłem poprawę i wzrost FPS podczas gry. Wyłączyć V-sync możecie swoich kartach graficznych. Szczegółową instrukcję do dwóch kart graficznych znajdziecie TUTAJ Komedy zwiększające liczbę FPS Komendy wklejamy do pliku userconfig.cfg w folderze cstrike, jezeli takiego pliku nie mamy to tworzymy go i otwieramy za pomocą notatnika, a w pliku o nazwie config.cfg na samym dole dopisujemy exec userconfig.cfg. gl_playermip 2 - Zmienia jakość modeli graczy w OpenGL. Znaczne przyśpieszenie działania CS. gl_picmip 2 - Zmienia jakość tekstur w OpenGL. Znacznie przyśpiesza działanie gry, ale drastycznie pogarsza grafikę. max_smokepuffs 0 - Ustala maksymalną ilość 'dymków' pojawiających się po uderzeniach kul. max_shells 0 - Ustala maksymalną ilość widocznych łusek. Podobnie jak max_smokepuffs ustawienie na 0 powoduje znaczne przyśpieszenie gry. fastsprites 1 - Zmienia jakość dymu z granatów. Ustawienie na 1 zapewnia przyśpieszenie grafiki. fps_max 101 - Maksymalna liczba klatek na sekundę. Niższe ustawienie zmniejsza obciążenie procesora. mp_decals 20 - Maksymalna ilość wyświetlanych logo, dziur po kulach. Powoduje widoczne przyśpieszenie działania gry. hisound 0 - Zmniejsza jakość dźwięku, jednocześnie przyśpieszając działanie gry. bgmvolume 0 - Wyłącza CD Audio. gl_smoothmodels 0 - Wyłącza wygładzanie modeli (tylko dla kart Voodoo3). gl_round_down 1 - Zmienia wygładzanie tekstur (tylko dla kart Voodoo3). gl_cull 1 - Renderuje jedynie widoczne elementy. gl_keeptjunctions 0 - Pokazuje niedokładności. gl_max_size 128 - Ustala rozdzielczość tekstur. gl_texsort '0' 128 - Wyłącza sortowanie textels. gl_clear 0 - Zmienia jakość tekstur. r_dynamic 1 - Włącza dynamiczne oświetlenie. r_mirroralpha 0 - Wyłącza refleksje swiatła. r_norefresh 0 - Nie odswieża konsoli oraz hud'a jeśli nie ma takiej potrzeby. gl_round_down 3 - Mniejsza jakość tekstur. cl_weather 0 - Wyłącza efekty pogodowe. Parę słów na koniec Wszystkie działania robisz na własną rękę! Niektóre opcję nie są dozwolone w ligach ESL, GB. w tym poradniku napisałem tylko (jak dla mnie) ważne informacje jak zwiększyć FPS. Wersie nosteam maja więcej fps jest tak dlatego ze VALVE dodaje update'y na wersie steam. Zródła: https://pl.wikipedia.org/wiki/Synchronizacja_pionowa inne forum link: https://www.csone.eu/ Cytat wielokrotny Cytuj Zgłoś @ Udostępnij Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moderator Madziaa<3 Napisano 12 Maja 2020 #537332 Moderator Zgłoś Udostępnij Napisano 12 Maja 2020 Linki do modeli (Klik) nie są dodane, poza tym te modele są zabronione tak na marginesie. Dodaj pełne źródło, nie "inne forum" Cytat wielokrotny Cytuj Zgłoś @ Udostępnij Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CoronaVirus Napisano 13 Maja 2020 Autor #537333 Zgłoś Udostępnij Napisano 13 Maja 2020 1 godzinę temu, Madziaa<3 napisał: Linki do modeli (Klik) nie są dodane, poza tym te modele są zabronione tak na marginesie. Dodaj pełne źródło, nie "inne forum" poprawione Cytat wielokrotny Cytuj Zgłoś @ Udostępnij Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Maja 2020 #537334 Zgłoś Udostępnij Napisano 13 Maja 2020 Które modele są zakazane? Modele graczy odbiegające od normy, tzn kolorowe są wzbronione na prawie każdym serwerze, modele fps, zmieniające /skorczajace ilość detali w modelach graczy, dozwolone. Modele broni na zakres gracza, mogą być nawet niewidoczne lub przezroczyste, swoją drogą na ssach będzie trzeba wyjaśniać dlaczego broń jest pół / przezroczysta ^ ^ Nie radzę nakłaniać graczy do zmiany grafiki na 16bit, co prawda gra jest pod kątem jakości gorsza ale i te łatwiejsza ^ ^ co jest i również zabronione, bo ułatwiające rozgrywkę. Większość komend typu max smokepuff domyślna minimalna wartość osiąga przy '1', dużo źródeł jest. Trochę ograniczony poradnik bo są też komendy dostosowujące generowanie się jakości mapy, co też powoduje wzrost fps. A ping tym poradnikiem raczej nie spadnie Cytat wielokrotny Cytuj Zgłoś Udostępnij Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CoronaVirus Napisano 13 Maja 2020 Autor #537337 Zgłoś Udostępnij Napisano 13 Maja 2020 13 minut temu, Miłosz napisał: Które modele są zakazane? Modele graczy odbiegające od normy, tzn kolorowe są wzbronione na prawie każdym serwerze, modele fps, zmieniające /skorczajace ilość detali w modelach graczy, dozwolone. Modele broni na zakres gracza, mogą być nawet niewidoczne lub przezroczyste, swoją drogą na ssach będzie trzeba wyjaśniać dlaczego broń jest pół / przezroczysta ^ ^ Nie radzę nakłaniać graczy do zmiany grafiki na 16bit, co prawda gra jest pod kątem jakości gorsza ale i te łatwiejsza ^ ^ co jest i również zabronione, bo ułatwiające rozgrywkę. Większość komend typu max smokepuff domyślna minimalna wartość osiąga przy '1', dużo źródeł jest. Trochę ograniczony poradnik bo są też komendy dostosowujące generowanie się jakości mapy, co też powoduje wzrost fps. A ping tym poradnikiem raczej nie spadnie co do nakładki itp. jest napisane na samym końcu Wszystkie działania robisz na własną rękę! Niektóre opcję nie są dozwolone w ligach ESL, GB oraz serverach. w tym poradniku napisałem tylko (jak dla mnie) ważne informacje jak zwiększyć FPS. Wersie nosteam maja więcej fps jest tak dlatego ze VALVE dodaje update'y na wersie steam. co do pingu nie pamiętam jak się to tam znalazło hah pisałem post po 1:00 Już poprawiam modele zostały usunięte z forum i nie dodam ich z powrotem Cytat wielokrotny Cytuj Zgłoś @ Udostępnij Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.