jolekdolek Posted March 6 #562671 Report Share Posted March 6 Siemanko! Mam problem z ogrzewaniem w Golfie 5 (2004 rok, 1.9 TDI, full wyposażenie – grzane lusterka, fotelei itd.). Problem polega na tym, że od strony pasażera na nogi cały czas leci zimne powietrze, nawet gdy ogrzewanie jest wyłączone. Mechanik stwierdził, że to coś z wężykiem od klimy, jednak po wymianie problem dalej występuje. Ktoś miał podobny przypadek i wie, co może być przyczyną? MultiQuote Quote Report @ Share Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opiekun ONLY DD2 / AIM HS Szczery Posted March 7 Multi Admin UB Team #562673 Opiekun ONLY DD2 / AIM HS Report Share Posted March 7 Wieje zimne , ale w jakiej sytuacji? Podczas włączonej klimy/nawiewu czy normalnej pracy silnika/ na rozgrzanym zimnym tak samo? Szerzej napisz, klima 1 czy 2 strefowa MultiQuote Quote Report @ Share Link to comment Share on other sites More sharing options...
jolekdolek Posted March 7 Author #562676 Report Share Posted March 7 Wieje zimne, zaraz po odpaleniu silnika nawet gdy klima/nawiewy są wyłączone, na rozgrzanym i na zimnym jest ciągle tak samo. Dwustrefowa MultiQuote Quote Report @ Share Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opiekun ONLY DD2 / AIM HS Szczery Posted March 7 Multi Admin UB Team #562677 Opiekun ONLY DD2 / AIM HS Report Share Posted March 7 To obstawiam silniczek klapy nawiewu lub sama klapa nie pracuje, ale jeśli jest to 2strefowa to ma mechanizm automatyczny do ruchu tych klap, kontrola. Zaraz poszukam jak to skorygowac bo cos mi kiedys znajomy pokazywał w innym aucie z geupy vaga. https://youtu.be/IJtfmIR_n-U?si=cQn4JIt3rKxS5QoO Skoro mechanik wymieniał wężyk od klimy, czy podczas uruchomionej klimy wszystkie węże są gorące? MultiQuote Quote Report @ Share Link to comment Share on other sites More sharing options...
jolekdolek Posted March 7 Author #562678 Report Share Posted March 7 Kurcze, resetowałem już klapy. Co do węży to tak, są gorące. MultiQuote Quote Report @ Share Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opiekun ONLY DD2 / AIM HS Szczery Posted March 7 Multi Admin UB Team #562679 Opiekun ONLY DD2 / AIM HS Report Share Posted March 7 Najlepiej było by sprawdzić komputerem, głupi obd ii usb connect przez bt i masz liste błędów co może nakierować bo to jest ciężko bez własnej wizji tylko przez forum. Mechanik sprawdzał nagrzewnice? Węże wejściowy i powrotny oba są gorące? Lekka różnica daje już wizje tego czy może być winna nagrzewnica, jak dotykasz to cie parzy w łape? MultiQuote Quote Report @ Share Link to comment Share on other sites More sharing options...
jolekdolek Posted March 7 Author #562680 Report Share Posted March 7 Wiesz co, jak się jedzie w dłuższą trasę to nawet śmierci tak jakby się coś jarało. Parzy MultiQuote Quote Report @ Share Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opiekun ONLY DD2 / AIM HS Szczery Posted March 7 Multi Admin UB Team #562681 Opiekun ONLY DD2 / AIM HS Report Share Posted March 7 Dalej zostaje przy nagrzewnicy, a śmierdzi teraz jak się zaczęło ciepło robić czy wcześniej w zimie również? Szybka diagnoza, sprawdź filtr kabinowy zwykle pod schowkiem z od strony pasażera lub pod maską przy podszybiu. Jakas fretka czy mysz nigdzie nie siedzi poszukaj latarką, sprawdź też zbiornik z płynem chłodniczym, czy nie capi i kiedy był wymieniamy, aby skutecznie clima działała zaleca się wypełnienie go po max. MultiQuote Quote Report @ Share Link to comment Share on other sites More sharing options...
jolekdolek Posted March 7 Author #562682 Report Share Posted March 7 W zimie również a filtr kabinowy wymieniany miesiąc temu MultiQuote Quote Report @ Share Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opiekun ONLY DD2 / AIM HS Szczery Posted March 7 Multi Admin UB Team #562683 Opiekun ONLY DD2 / AIM HS Report Share Posted March 7 30 minut temu, Szczery napisał: Jakas fretka czy mysz nigdzie nie siedzi poszukaj latarką, sprawdź też zbiornik z płynem chłodniczym, czy nie capi i kiedy był wymieniamy, aby skutecznie clima działała zaleca się wypełnienie go po max. Wymieniałes filtr, używałeś tych durnych plakow do odswiezania klimy? Generalnie to jak zaniedbasz clime np w zimie to daje oznaki pozniej, od kiedy uzytkujesz auto wymieniales lub dobijales czynnik ? sam czynnik tez ma zywotnosc, jesli mamy byc powazni to ma taką 3letnia , a raczej nikt nie wymienia calego czynnika, w golfie powinno go byc malo ja mam z kolei az 1000g, ten tanszy czynnik stoi gdzies 30ziko za 100g filtr osuszacza wymieniamy albo wiedza o nim u poprzedniego wlasciciela? to tez co jakies 3 lata powinno sie wymieniac Parownik jak wyglada, nie jest zabrudzony lub osmolony? Tez powinien byc obok filtra kabinowego i odgrzybianie z plynem chlodzacym pod max, to jest sprawa ktora wplywa na prace klimy Jesli masz gdzies stary filt kabinowy ktorego nie wyrzuciles to kup na orlenie spray do odgrzybiania klimy, jesli nie masz filtru starego to nowy wyciagnij z auta, i podstaw sobie jakas folie pod to bo pianka moze najebac troche ;p a nowego filtra szkoda Na wylaczonym nawiewie spsikaj kazda kratke, z serca wokol tunelu krec i jak juz to zrobisz zrob to samo z z parownikiem, powinien byc obok filtra kabinowego spryskaj caly parownik, o ile masz dojscie bo jak nie to na wlaczonym nawiewie na max wjeb mu piane na dmuchawe. Pojebie pol godziny wywietrz auto i sprawdz jak dziala uklad MultiQuote Quote Report @ Share Link to comment Share on other sites More sharing options...
jolekdolek Posted March 8 Author #562698 Report Share Posted March 8 Ogarnięte, @ Szczery dzięki wielkie za zaangażowanie. To jednak nagrzewnica. Szczery 1 MultiQuote Quote Report @ Share Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.