Skocz do zawartości

Dziwna sprawa (zasilacz)


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Założyłem ten temat ponieważ dziś rano zauważyłem pewną nieprawidłowość w moim sprzęcie (uprzedzam od razu, że jestem totalnym laikiem w tej dziedzinie więc proszę o wyrozumiałość :)). A więc odpaliłem rano komputer, wszystko było fajnie przez pierwszą minutę. Nagle usłyszałem głośny dźwięk wydobywający się z komputera. Od razu wiedziałem, że to któryś z wentylatorów. A więc wyłączyłem komputer, zdjąłem jedną "ściankę" obudowy żeby zobaczyć wnętrze. Włączyłem go ponownie z otwartą obudową. Wszystko było fajnie właśnie przez minutę. Wtedy znów usłyszałem ten dźwięk i od razu zajrzałem do środka. Zauważyłem, że wentylator w zasilaczu obraca się wolniej niż zwykle. Oczywiście dźwięk również wydobywał się z tamtych okolic. Stwierdziłem, że może spróbuje wymienić kabel zasilający z tym od monitora (parametry mają identyczne). Gdy to zrobiłem to odpaliłem peceta ponownie i się zdziwiłem. Włączony był ok. 30 minut, odpalałem CS'a oraz inne programy i wszystko działało poprawnie, dźwięk również wrócił do normy. Z kolei myślałem, że teraz z monitorem może być problem lecz monitor również działał bez zarzutu. Na koniec ponownie postanowiłem podłączyć kable tak, jak były wcześniej. Ku mojemu zdziwieniu wszystko działa normalnie i komp włączony jest od 15 minut. Moje pytanie w tej sytuacji: Co dokładnie było przyczyną tego zjawiska? Raczej wykluczam wadę kabla zasilającego. Zapewne na bank coś się dzieje z zasilaczem :/

Edit 1. Jednak znów po około 20 minutach zasilacz zaczął głośniej i wolniej działać (oczywiście na tym samym kablu zasilającym, co na samym początku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Grafik